söndag 26 juli 2009

Styrketräning för Henne

Bild lånad från bokia.se

Nu har jag precis gjort Styrkeövningstester, Rocobadotest och Stretchtester. Resultatet blev att jag behöver träna upp rörligheten i bröstrygg, axlar och skuldror, stabilisera musklerna kring skuldrorna samt stärka de tvärgående magmusklerna.
Jag måste även stretcha följande muskler extra noga: Trapezius (övre kappmuskeln), Levator Scapulae (skulderbladshöjaren), baksida lår, höftböjarna, framsida lår och rygg.
Jag har normal rörlighet i leder. De enda lederna som var lite överrörliga var i händerna vilket jag känner inte gör så jättemycket.

Testerna och tips på hur man ska lägga upp träning/stretching finns i min bok Styrketräning för Henne av Elin Sundell. En riktigt bra styrketräningsbok för nybörjare och lite mer vana styrketränande tjejer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar