torsdag 4 mars 2010

Fullt upp

Det har varit fullt upp igår och idag - därav det dåliga bloggandet.
Jag bestämde mig för att börja lägga upp kaloridagboken en gång i veckan istället för varje dag, det är så lätt att det blir tjatigt, och veckofrekvens känns ganska bra med tanke på att det är helgerna som brukar vara godis-dagarna.

De senaste dagarna har jag i alla fall konstant legat på ca 400 kcal mindre intag än förbrukning. Det betyder att om jag fortsätter så den här veckan och nästa vecka så kommer jag ha gått ner nästan ett kg. Men eftersom jag börjar bli frisk igen ska jag börja se till att öka kaloriförbrukningen men ligga kvar på ungefär samma intag och därmed ha en diff på ca 600-700 kcal per dag istället.
Låt oss säga att jag snittar det nästa vecka, då kommer jag kunna gå ner lite drygt ett kg. Jag kommer dock vara riktigt nöjd med allt som är nedgång :)

För att ha någonting att sträva mot sätter jag ett mål att ha gått ner 2 kg den 28 mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar