torsdag 25 februari 2010

Jättegott!

Bild lånad från http://www.halsanskok.se

Häromdagen när jag var med Tess och handlade stod vi och tittade lite på den vegetariska maten som fanns i frysdisken efter hon är vegetarian. Då fick jag syn på "majsschnitzlar" och frågade om det var gott, men hon hade inte smakat. Men så fick jag för mig att köpa på mig ett paket när jag var och handlade och igårkväll blev det schnitzlarnas tur att tillagas. Vi åt dem tillsammans med wokade nudlar och grönsaker - vilken smaksensation! Både jag och Andreas älskade dem och det var verkligen inte med sorg i hjärtat som vi glufsade i oss de resterande två till lunch idag.

I och med detta har jag även lyckats övertala Andreas om att vi ska laga minst en vegetarisk rätt i veckan. Mest för att allt som man stoppar i sig faktiskt inte måste vara kött och det är mycket mer miljövänligt med vegetarisk mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar