torsdag 24 december 2009

Det stora nätet


Alla känner väl igen sig i att tränings-inspirationen tryter ibland. Då finns det många olika sätt att få fart på den igen. Det kan vara alltifrån att verkligen vilja komma i form till att ha någon som tjatar sönder dig tills du ger med dig (en PT som tyvärr är ganska dyrt).

Jag har hittat en massa bra sätt att bli inspirerad och peppad på. De flesta finns på internet och är därmed relativt lättåtkomliga och billiga.
Det som framförallt ger mig inspiration är olika bloggar och communitys med träningsregistrering.
Jag tänkte därför tipsa om dessa ställen som hjälpt mig många gånger:

BLOGGAR
Trend o Träning - En blogg skapad av en instruktör på mitt nuvarande gym. Hon skriver och tipsar om olika övningar och loggar även en del av sina egna träningspass på bloggen blandat med lite vardags-tankar. En väl utformad blogg med ett bra upplägg.
Happy Training -Cosmopolitans träningscoach tipsar om lite olika träningssätt och har ibland olika utmaningar som för mig är riktigt peppande. Upphovsmannen (kvinnan) har även en annan träningsblogg under namnet GymGlam.
Äta Träna Kämpa - En tjejs kamp mot vikten. Hon är så härlig, så positiv och så duktig att man själv inte vill vara sämre och tänker: "Kan hon kan jag!". Man blir glad av henne!

ÖVRIGA HEMSIDOR
Fitness Magazine - Den enda träningstidningen som jag läser kontinuerligt. Riktigt vettiga tips utan de annars så vanligt förekommande tipsen om hur man går ner si och så många kg på två timmar...
FunBeat - Loggar du din träning? Är du med i olika communitys om träning? Gå in på FunBeat. Där kan du logga din träning, du kan diskutera allt mellan himmel och jord (men mest träning), lägga upp dina egna löprundor/cykelrundor och få prata med massa likasinnade människor.
Styrketräning - Även här kan du logga din träning, men även din kost. Men framförallt. Du kan hitta olika träningsövningar för specifika muskler, perfekt för dig som behöver sätta ihop ett nytt träningsprogram!

Sen har jag självklart kompisar som skriver om sin träning och fler bloggar/hemsidor, de kan du hitta under "länkar" till höger.

Jag är väldigt tacksam för tips om fler hemsidor/bloggar om träning. Alltid bra att fylla på förrådet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar