måndag 28 december 2009

karate

Jag utklädd till samuraj i min karatedräkt och mitt bruna bälte


När jag gick första året på gymnasiet började jag träna karate i Vikens Shukokai som var en relativt nystartad klubb med rötter i Rönninge/Tumba. Det var den roligaste träningen jag varit med om och jag saknar den fortfarande. Jag fick styrka, balans, kondition och koncentrationsövningar på samma gång som det var otroligt roligt. Anledningen till att det var så roligt var nog mestadels för att vi hade så bra sammanhållning. Alla som tränade var kompisar och ingen var stöddig mot någon annan.
När jag flyttade till Stockholm försökte jag fortsätta träna genom att åka till Tumba i alla fall två gånger i veckan, men det gick inte så bra pga skolan. När jag flyttade till Täby fick jag tyvärr ge upp det helt. Jag har tänkt tanken att börja en annan klubb, men jag är rädd att det inte alls kommer vara samma sammanhållning och kompisanda som inom Shukokai.

Nu har jag därför bestämt mig för att helt och hållet satsa på styrketräning blandat med olika pass och löpning. Mina förhoppningar är att bli bra på att få i mig rätt mat för att optimera träningen och att jag kommer kunna bygga en del muskler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar