måndag 14 december 2009

Utmaningen

Det är en utmaning att hitta kattleksaker ibland


Jag anmälde mig till en lite utmaning som handlar om att träna lite mer än vanligt. Utmaningen pågår i 10 dagar och innehåller ett antal olika övningar. De flesta kräver ingen utrustning medan andra kräver lite mer. Än så länge har jag bara fått reda på en övning - att promenera 30 minuter i sträck fem gånger under den här 10-dagarsperioden. Första promenaden tog jag idag. Det var riktigt kallt ute och jag ångrar bittert att jag inte tog långkalsonger på mig. Huvudvärken som jag trodde skulle släppa kom tyvärr precis tillbaka, så det får nog bli massa vatten och eventuellt en huvudvärkstablett.

Lunchens bodypump-pass påminde mig om ännu en anledning till att KTH-hallen tyvärr inte är optimalt. Det är nämligen en(?) skola som har sina idrottslektioner där. Det hade de idag. Precis när jag kom ut från duschen stormade ett 20-tal gapiga, tjejer in. Alla är inte gapiga och alla är inte ivägen, men fatta vad mycket enklare det skulle vara om de kunde vara lite effektiva - in, klä om och ut, men icke. Det har glömts byxor, tröjan är för ful, "Jag kan ju inte träna i min fred perry-tröja" osv osv. Jag antar att jag börjar bli gammal, för jag var säkert precis likadan som de när jag var liten.

Läs mer om utmaningen här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar