måndag 14 december 2009

Vågigt värre

Jag börjar om på nytt igen, igen och igen. Men varenda gång jag kommer igång med träningen är det någonting som stör mig. Först var det sjukhusbesök följt av sjukskrivning i en månad, sen är det mycket i skolan (dålig ursäkt, men tyvärr sant i perioder), sen är det dåliga öppettider på gymmet i samband med att jag jobbar, sen är det någon förkylning, ont i ryggen och råd från sjukgymnast att inte träna osv osv.

Som ni ser på mitt diagram över min träning det senaste året var de bästa månaderna efter varandra december, januari och februari, men det är fortfarande för lite.
Jag planerar nu att snitta på minst 250 minuter i veckan. Det är ungefär en halvtimma om dagen vilket jag tror att jag kan klara med mina, förhoppningsvis, morgon-/kvälls-/helgpromenader. Ett nöje som är roligast vid fint väder och med sällskap.

Såvida jag inte blir allvarligt sjuk (mer än influensa/förkylning) tror jag att jag kommer kunna hålla i träningen fram till sommaren. Jag har nämligen inte alls lika mycket i skolan så fort vårterminen börjar.

December ser bra ut hittills i alla fall, jag ligger nämligen på 440 timmar hittills vilket kan jämföras med föregående års snitt på ca 314 timmar per månad :) Heja mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar